analiza danych - badanie opinii
Jak wiadomo nie od dziś alkohol szkodzi zdrowiu, ale nadal towarzyszy nam w wielu momentach naszego życia, np. kiedy coś świętujemy lub przysłowiowo ?zalewamy swoje smutki w szklance wódki?. analiza danych dotycząca zgonów spowodowanych spożyciem alkoholu lub za dużym jego stężeniu we krwi. badanie opinii pokazuje, że 3,8 procenta zgonów na świecie ma ścisły lub pośredni związek ze spożywaniem alkoholu. wnikliwa analiza danych zostala przeprowadzona przez naukowców z university of toronto. według ich obliczeń, które przeprowadzili twierdzą, że najbardziej zagrożone działaniem alkoholu są osoby najuboższe. inni naukowcy twierdzą, że alkohol wywiera pewien pozytywny wpływ na układ krążenia, lecz dodają, że w małych ilościach takich jak lampka czerwonego wina dziennie usprawnia działanie układu krążenia. przeciętne spożycie na świecie wynosi około 12 jednostek (120 mililitrów) czystego alkoholu na tydzień. jednak w europie jest to 21,5 jednostki (215 mililitrów), w obu amerykach około 17 jednostek, a na Środkowym wschodzie- tylko 1,3 jednostki. lekarze alarmują, że znacznie większe żniwo zbierają choroby i wypadki związane z działaniem alkoholu niż paleniem tytoniu. chodzi zwłaszcza o marskość wątroby, raka jamy ustnej, gardła, jelita grubego i piersi oraz depresję i udary mózgu.
Tags: analiza danych, badania, badanie opinii
No comments
Category: